Thursday, December 9, 2010

jom TRY..simple+senang+mudah=TIADA KOS


haha..mesti korang tertanya tah step ape la aku nk kongsi ni...actually bukan step pon just ilmu je...mungkin ada yang dah tau..n mungkin ada yg belum tau or mungkin ade yang memang taktau..hehe..

so ini aku petik dari blog sbudak ni..nama ISMA(kredit to him)...so ape yg die ade pesan..sama macam kiter penah tau..ape patut makan..ape patut x makan...tapi ade satu point yg buat aku cam..eiks...camni pon ade?hehe....


"Sebelum tidur, katakan pada hati dan minda anda bahawa anda akan mengurangkan berat badan. Kalau boleh, usap-usapkan bahagian-bahagian yang banyak lemak seperti perut, peha (usap seperti seolah-olah kita mahu memujuk), sambil mengatakan bahawa ; “Wahai lemak, aku mahu kurangkan kamu supaya badan jadi lebih ringan untuk beribadah pada Allah. Susutlah kamu kerana Allah.

Rajin-rajinlah usap dan bisikkan kata-kata ini pada tempat-tempat yang banyak lemak. InsyaAllah, berkesan."

aha...amacam? ade berani..sound macam funny rite..tapi aku rasa ni ade btoinyer...sebab selama nih mungkin ade antara kiter yg lupa..nak kurus,tujuan untuk ape..kalau aku...nk kurus sebab,...nak...
-pakai baju cantik2
-senang cari saiz
-nk kelihatan cun/meletops/kebabom dsbnyer
-supaya tidak dikutuk/ejek/ketawakan
-leh makan semua benda tanpa toleh kiri kanan

nih semua mmg niat akula...xpayah pk orang lain...so ape kater kiter btoikan niat nk kurus tuh sebab ALLAH ...biler kurus....

-nak pakai cantik2 yg menutup aurat
-senang nk cari saiz jubah2/pakaian2 yg tidak menjolok mata(sbb xde lemak2 tersembul sana sini) sebab now amik saiz besar pon still raser ketat2..menci ok!!huhu
-nak kelihatan menarik tapi depan yg mahram sahaja
-supaya tak dikutuk di khalayak ramai memudahkan kiter dapat keyakinan diri biler beribadah(bekerja juge satu ibadah ok)
-leh mkn semua benda supaya diri sentiasa sihat dan dihindari dari penyakit2 bahaya cam kncing manis, darah tinggi...etc..etc..

senang kan...JOM UBAH NIAT...nih untuk akula..sekali lagi diulangi xde kna mngena ngn korang pon kalau korang rasa aku poyo la kan..haha...okla..nk start mlm ni sebelom tido...ngn cara betoikan niat sambil pujuk2 lemak nih....segera hilang...BLING!!!!!hohoho..ameen..mudah2an istiqamah...:)



8 comments:

  1. kak aini,

    shira rasa shira out of SNTN..sbb dah makan nasik..

    All the best ya!!

    ReplyDelete
  2. [aini]

    a'ah kan.. betul jugak tu.. kita ni asik pikir nak kurus jer, tapi niat kenapa kita nak kurus tu selalu menyimpang.. hahaha..

    InsyaAllah, akan dipraktikkan mulai malam ni.. Thanks for the info.. =)

    ReplyDelete
  3. shira...la dah makan nasik eh..hehe ok...:)so..dah kuar list la ni ye..xpe2...len kali cuba lagi..hehe

    ReplyDelete
  4. salam akak sy etzacccharius saya masih dalam list peserta SNTN ke berat suma saya amik tapi saya p bercuti di tempat yang langsung xde liputan teneth ni ni baru leh update

    ReplyDelete
  5. etzacccharius..ha..muncul pon awak..hehe...erm ok..awak masih in..cuma bagi sume data nnti eh..update kat blog..nnti saye p terjah k..as long as x mkn nasi lagi..masih layak sbb dah bayar kn:)

    ReplyDelete
  6. aahh..btul jugak..selama ni da terpesong niat da..huhuhu...niat kerana Allah de best!!

    ReplyDelete